söndag 7 november 2010

Ett steg närmare döden och den sämsta affären i livet

Ja, rubriken syftar på två faktum: jag har fyllt 25 och jag har köpt bil. Det första är bara ett konstaterande och det andra ett citat från pappa.

Med detta som bakgrund kan man tro att min helg varit lite tung men så är inte fallet, helgen har varit fantastisk! Den har bland annat innehållit brunch OCH frukost (!) på Hotell Bergmästaren, sexleksaksparty, 2-rätters, rullskidtur, finväder och bio, men framför allt, det som verkligen betyder något: umgänge med sköna vänner och familjemedlemmar. Det har blivit mycket pratande och diskuterande. Ämnen som avhandlats är bland annat genus, matsvinn, bilar och relationer.


Min lyckade kladdkaka blev efterrätt hos Anna och David
 Veckans rekomendationer:
- Hotell Bergmästaren (dock ett minus för trasigt våffeljärn)
- Himlen är oskyldigt blå (jag tror på Bill Skarsgård för framtiden!)
- Höstluft (ut och njut!)

2 kommentarer:

  1. Hej hej! Ska bli kul att läsa :) Håller med om att bilaffärer är de dummaste, men det är ju rätt nödvändigt för dig nu. Och så ger det ju frihet :)

    SvaraRadera
  2. Ja Ida, det är väl så. När kommer du hem från Spanien? Jag hoppas du kan komma förbi Ramundberget en sväng, innan sista april menar jag!

    SvaraRadera