söndag 14 november 2010

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag?

Söndag idag och jag slår till på en sammanfattning. Veckans...

nyttogöra: jag har bytt lampor, smörjt dragkrok, fyllt på olja och spolarvätska samt installerat rattmuff i, just det, mina nya bil! Nu återstår bara lite småfix, sen besiktning och sen går den nog hela vägen till Bruks!

glädjeämne är dels att snön har kommit och dels att skidsäsongen är igång! I helgen har den svenska eliten kört i Bruksvallarna (dagens resultat) och de vi förväntar oss ska leverera gjorde just det, skönt. Kul för Kalle Gräfnings härifrån Falun att han kom 22:a idag trots att han känt sig lite hängig nära inpå premiären. Mina grannar Emma och Jimmie var också med och kommer säkert blogga om spektaklet.

skitstövel är utan tvekan Silvo Berusconi. "Naturligtvis bryr vi oss om hemmafruar, bara de är yngre än 25 år och har d-kupa." "Bättre att vara passionerad för vackra flickor än att vara bög." "Jag har hört fru Bindi tala. Hon är som vanligt vackrare än hon är intelligent." Sagt av en premiärminister. I Europa. På 2000-talet. Hur kan han få hålla på?

träning blev en varierad historia (precis enligt min filosofi) med cykel, kettelbells, ordinär styrketräning, jympa och löpning men mängden var väl inget att hänga i julgranen direkt, knappt 5,5 h fördelat på 5 pass. Tråkigt att det varken blev några rull- eller längdskidor. Jag skyller på vädret.

kultur var bion igår, Cornelis. Den var fin, lite tragisk, och berörde mig. Hans texter är fantastiska och skönaste scenen i filmen var när Cornelis på sent åttiotal gör entré på Roskilde-festivalen och upptäcker att han nått ut till en ny generation, något han inte riktigt fick uppleva fullt ut eftersom han dog kort därefter. Helt klart sevärd!

Mona heter Sahlin i efternamn och har just avgått. Vi får se var socialdemokratin tar vägen, just nu känns det som att allt hänger lite löst.

höjdpunkt är svår att utse men jag väljer dagens middag med trattkantarellsoppa och marängtårta som vi fixade för bästa pappan. Det är ju nämligen ingen vanlig dag utan fars dag idag!

Barmark och rullskidor - ett minne blott


2 kommentarer:

  1. Rullskidor ser så jäkla coolt ut, men livsfarligt!! Hur bromsar man?!
    Jag gillar din "skitstövel", herre gud... Vad ska man säga? Tycker mest att det är konstigt att han fortfarande sitter där han sitter!
    Mysigt att du fick fira fars dag med din käre far iaf! Min drog till Tyskland den jäkeln...

    SvaraRadera
  2. Ja det är livsfarligt, särskillt när man bor i ett kuperat område. Det finns ingen broms, ska man bromsa får man vinkla fötterna på ett speciellt sätt. Men det rullar ju lite trögare än tex inlines som tur är.
    Tyskland, kul för honom! =)

    SvaraRadera