onsdag 29 december 2010

Debut i pisten

Ledig dag idag och dessutom sol så då lär man ta chansen. Att det var -25 var ju kanske inte optimalt men man kan ju inte få allt. Det var Funäsdalsberget som hägrade i och med lite tunt snötäcke i Ramundberget. Jag provade ett par Dynastarskidor ur Legend-serien, Sultan 80 med 12 meters svängradie och tiprocker. Tydligen passar de medelåkare och är lätta ur sväng och svänger ganska bra av sig själv. Tur att man har kollegor som har koll, själv fattar jag inget. Men kul var det! Jag fick till några rena carvingsvängar där mot slutet och får väl vara nöjd med det. Funäsdalsberget är superfint! Uppe på toppen har man utsikt i tre väderstreck och backarna är ganska utmanande.

Jag har varit lite halvförkyld några dagar och därför legat lågt med träning, men idag tänkte jag att det fick bära eller brista och körde därför ett kortare klassiskt pass imorse innan vi stack till backen. Nya rosa jackan är nu invigd och liksom den här skidpendlingsgrejen. Jag har alltså planer på att skidpendla till jobbet bara för att det vore lite kul att göra det, och imorse gjorde jag en variant på det när jag åkte med en kollega till Ramis och sen åkte skidor hem efter att ha uträttat några ärenden. Hade tänkte att det skulle bli ett videoinlägg om det men i och med -27 så var jag inte sugen att ta upp kameran och frysa fingrarna av mig. Men vänta ni bara, det kommer..

Skidorna för dagen


Delar av sällskapet för dagen


Sällskapet igen. Topsportchefen Mattias i gult och grönt

Jämfört med de andra ser jag gaaanska töntig ut, men det bjuder jag på =)


Utsikten mot nordväst, borde det bli tror jag..


Vi stod och tittade på solen när det gick ner bakom fjället vilket tog kanske 3 minuter.


3 kommentarer:

  1. Ser riktigt nice ut! Hoppas du får ett bra nyår där uppe, men vi kommer sakna dig...

    SvaraRadera
  2. Fina bilder=) Gott Nytt År på dig!

    SvaraRadera
  3. Gott nytt år på er också!

    SvaraRadera