söndag 2 januari 2011

Majaöverallt goes hårdsatsande

Nu jäklar, tre dagar ledigt och jag har bestämt mig för att testa tvåpassomdagen-grejen under dessa dagar för att se hur kroppen reagerar. Jag lovar att delge resultatet här på bloggen...

Dagens träning:

Pass 1: 3 timmars klassisk skidåkning, ca 3,3 mil. Startade i Bruks, tog Mittåkläppsspåret 13 km till Ramis, åkte där Klinikenspåret 12 km, sedan Fjällbryntspåret 8 km tillbaka. Det var ett riktigt kämparpass med motvind, igenyrda spår och strålande solsken i början, yvigt snöfall och medvind på tillbakavägen. De första 8 kilometrarna tog 60 minuter medan de sista 8 tog 30...

Pass 2: Gymträning på Fjällgården i Ramis, körde axlar, rumpa, mage, rygg.

Imorgon planerar jag för ett lugnt klassisk pass på förmiddagen då jag och min ickelängdåkande sambo Lisa ska ut på en liten tur (!), och på eftermiddagen blir det troligtvis skate.

2 kommentarer:

  1. Nice, kämpa på! Jag kommer också 2 pass om dagen på torsdag+fredag+lördag, men jag vet redan hur jag kommer känna mig, trött... :)

    SvaraRadera
  2. Aha du kör också på dubbelpass, lycka till! =)

    SvaraRadera