tisdag 9 november 2010

Kvinna med mensvärk sökes

TENS, transkutan elektrisk nervstimulering, är en smärtlindringsmetod som vi sjukgymnaster använder. Man sätter plattor på huden och tillför en svag, helt ofarlig ström. Smärtlindringsmekansimerna är flera, en av dem liknar smärtlindringen som man uppnår under ett träningspass.

Jag läser en kurs på högskolan just nu, Smärta och sensorisk behanding, där akupunktur är den stora grejen men även fördjupning i TENS ingår. Jag är lite intresserad av möjligheten att bota mensvärk med TENS. En minut med rätt så smärtsam behandling håller mensvärken borta under hela mensen och kanske även under nästa mensperiod! Låter nästan för bra för att vara sant. Nån som har fått det att funka? Är du less på mensvärk och planerar att ha nästa mens innan 7/12 så hör av dig så kan vi prova!

4 kommentarer:

  1. Typiskt att jag bor så långt bort - jag hade varit den perfekta försökspersonen!!

    SvaraRadera
  2. Ja mycket synd Jennie, men du kommer väl hem emellanåt?! Dock verkar det som att jag hittat en testperson i alla fall!

    SvaraRadera
  3. Jag haller med Jennie. Jag hade varit perfekt..

    SvaraRadera
  4. Bara att pallra sig hem.. =)

    SvaraRadera