tisdag 9 november 2010

Vinter på väg

I söndags körde jag och Matilda ett härligt rullskidspass här i Falun i stålande höstväder och så idag, den torra asfalten utbytt mot ett snötäcke! Det känns spännande att vintern närmar sig med allt vad det innebär för mig. Dock har jag precis fått in lite snits på det här med rullisar och såg fram emot några ytterligare pass... Men snön är troligtvis inte här för att stanna, det kan nog hinnas med något mer!

Jag måste börja fundera på mina vanliga skidor också, just nu är de i Cykelcentrums händer sedan några månader, jag undrar vad de sysslar med... Jag lämnade in dem för att byta Salomonbindningen eftersom den fungerade så dåligt. Problemet är att det blir isbildning på bandet som sitter i en fjäder och ska dra tillbaka foten mot skidan. Testades den funktionen ens på snö innan den gick till försäljning? Jag diskuterade bindningen med en ingenjör innan jag började använda den och han dissade. Jag skulle ha lyssnat på honom...





Kvällens citat: "Det är inget problem för oss!" - Curlingpappan i Debatt på SVT2. Nej, men det kanske blir ett problem för er dotter såsmåningom?

2 kommentarer:

  1. Ingen dum kille som sa det... :)
    Klart vi är sugna på att komma upp och åka skidor någon gång.

    SvaraRadera
  2. :)
    Ni är som sagt välkomna!

    SvaraRadera