torsdag 25 november 2010

Sune - forever going strong

Sunes jul kommer för alltid att förbi den bästa julkalendern, den sanningen tar jag med mig i graven. Varje år när det närmar sig advent så får jag Sune i åtanke. I år var det min syster Kajsa som förde honom på tal genom det brillianta citatet:

"Hej du vackra mö, vill du ha en korv me' brö"

varvid jag kontrade med:

"Tack Sophie! Två skruvar och ett hyllplan till bokhyllan Einar. Precis vad jag alltid har önskat mig"

Jag kompletterar med ett citat som passar bra här på bloggen:

"Valla det är nästan det viktigaste av allt, annars förstör man skidorna. Och så blir det inget glid, då står ni ... still ... när ni ska ut och åka"

Ok Rudolf, tack så mycket för den informationen, och för vallareceptet:
- ägg
- majonäs
- mjöl
- smör
- mjukost


5 kommentarer:

  1. "Sune står så grön och grann i stugan, Sune står så grön och grann i stugan, la la la la la, la la la la la, la la la la la, la la!" underbart :)

    SvaraRadera
  2. ja, han är kung helt klart!

    SvaraRadera
  3. Haha! Vilket roligt YouTube klipp du la upp! Aldrig sett det innan :)

    SvaraRadera
  4. Ja det var mycket 90-tal över det klippet, kul att se, eller hur!?

    SvaraRadera