söndag 12 december 2010

Snö på dagens distanspass

Det har snöat mer än bara några fjun i Funäsdalsfjällen senaste dygnen och alla jublar! Förhoppningsvis öppnar backarna nästa helg... Jag har köpt personalsäsongskort nu så jag hoppas att det ges möjligheter till utförsåkning snart.

Som kompensation för bristfällig träning denna vecka slog jag till på ett långt klassiskt pass idag, 2,5 h. Spåren var tyvärr under viss kritik (endast ett klassiskt spår och flera ställen med svallis bla) men i slutet av passet var spåren nydragna, kl 13! Visst, det snöade delvis under morgonen men ändå... Jag körde Fjällbryntspåret - elljusspåret Ramis - Fjällbryntspåret - 15 min Mittåkläppsspåret - elljusspåret Bruks

Redogörelse från passet:
00:00 startar klockan
00:05 börjar möta massor av åkare, så man blir tvungen att gå ur det enda spåret
00:30 blir föbannad på min högerfot och funderar över att köpa nya pjäxor
00:40 första drickapausen och lite fotande
01:00 framme i Ramundberget. Tar lite paus för fototagning och dricka
01:17 lämnar Ramundberget, fryser
01:30 känner mig pigg!
01:45 möter ett dragekipage med en weimaraner! Blir sugen på att köpa hund
01:53 tillbaka i Bruks, svänger upp för en sväng på Mittåkläppspåret
02:30 klar! träffar på Lisa nere i byn och vi tar sällskap hem.

Så, då vet ni.


Här är jag!

Solen orkade sig inte riktigt igenom

Helt dött i Ramundberget

Mitt jobb till vänster

Inte ok!

Wilma - fin weimaraner! (foto Marie Olsson)

4 kommentarer:

  1. Mysigt Maja! Hoppas du trivs, ser så ut iaf :) Hur går det med räv-jackan?

    Ses den 19:de.

    Massa dalakramar

    SvaraRadera
  2. Ja det är mysigt! Nej, det går inte alls med jackan, är inte sugen att köpa från blocket alls faktiskt. Har du nån på lager?..
    Ses till helgen!

    SvaraRadera
  3. Du verkar ha oflyt med snön Maja, det måste vara ovanligt lite snö för årstiden i Ramund i år. Men fina bilder från fjällen va det och en riktigt fin vovve :-)

    SvaraRadera
  4. Ja Jimmie, jag som åkte hit för att få snö... Men man kan ju åka på längden iaf, det är ju huvudsaken! Wiemaranen på kortet är Micke P´s (och det är jag som hänger i linan bakom..:), den jag mötte i spåret tog jag tyvärr inget kort på...

    SvaraRadera