fredag 28 januari 2011

Nordic Ski Marathon

Imorgon drar jag, 5-timmarsklubben och kollegan Jocke till Tänndalen för att åka 4,2 mil skidor. Nordic Ski Marathon heter tävlingen och den är seedinggrundande inför Vasaloppet. Jag har dock inte så stora förhoppningar om att lyckats förbättra min startgrupp utan är med mest för att det är kul att tävla och bra träning att känna på hetluften. Just nu äter jag pasta och kollar På spåret och jag känner mig harmonisk och laddad inför imorgon. Det enda som känns lite tveksamt är föret och vallningen. Antingen blir det lite isigt i spåren efter dagens plusgrad och de fem föväntade minusgraderna imorgon, eller så blir det mer lättvallat om de ynka centimetrarna nysnö och de fem minusgraderna som utlovats under natten/morgonen faktiskt kommer. Det återstår att se! Kolla in banan och startlistan här.

Heja heja!

3 kommentarer:

  1. Lycka till Maja!
    Jag vill ha rapport sen hur det gick=)
    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket!! Rapport kommer snart.. =)

    SvaraRadera