onsdag 19 januari 2011

Skidlektioner

Mikaela och jag

Igår alpin skidlektion i Ramis med Elin och idag längskidlektion med Mikaela (som jag skrivit tidigare om i det här inlägget).

Det var roligt och lärorikt idag, tack Mikaela! Det var en skön bekräftelse att Mikaela verkade tycka att min åkning var hyfsad, det var liksom inga jättestora katastrolfel.... Men från lektionen idag tar jag ändå med mig följande:
- träna mer balans för att få bättre timing i fotisättningen vid diagonalåkning och på så vis minimera "klapprandet"
- göra stavisättningen lite längre framför tån än jag gjort tidigare i stakningen för att få en större hävstångseffekt.
- variera stakningsintensiteten och -frekvensen mer beroende på terrängen
- lägga in åkning utan stavar och rena stakpass emellanåt.

Nu äter jag lunch och sedan bär det iväg till slalombackarna i Ramis igen för att nöta carvingtekniken som jag lärde mig igår. Sedan afterski på det.

Det är ett utvecklande, inspirerande och riktigt gött liv jag lever just nu, jag jobbar verkligen på att uppskatta det och leva i nuet!

2 kommentarer:

  1. Låter super! Njut massa!!

    SvaraRadera
  2. Ja! Kommer du hit nått under säsongen eller ses vi först på valborg?!

    SvaraRadera