onsdag 5 januari 2011

Tre träningsdagar och en myskväll senare

Ok, dags att avlägga rapport, 3 dagar, 6 pass och knappt 10 timmars träning senare: Jag känner mig faktiskt som vanligt! Tråkigt, jag som trodde jag skulle få lite mer ont, känna mig riktigt sliten och få en känsla av hur de riktiga skidåkarna känner sig. Jag tog väl i för lite misstänker jag. Får göra ett nytt försök om några dagar igen, då jag på nytt är ledig tre dagar i sträck!  Klicka om du vill veta exakt hur träningen såg ut under dessa dagar, och lämna gärna nån kommentar och kanske något tips?!

Idag unnade jag mig en vilodag med middag och film med mina fina kollegor Anne-Terese och Lisa. Tack för maten!

Jag bjuder, till Lisas stora förtjusning, på några bilder från vårt pass i förrgår. Lisa var såå duktig.

Vi började med att låna grejer av Tilda och Mathias på Topsport i Bruks

Sen va de bar å åk!

Jag lärde Lisa vikten av vätskebälte och drickapaus

... och hon snappade upp allt jag sa!

Tänkte jag skulle säga några ord om min träningstanke inför Vasaloppet:
- Åka längdskidor, hårt och mycket, under januari eftersom jag kommer vara ledig mer nu, sedan i februari när det blir mer jobb blir det träning när det hinns med.
- 29/1 Nordic Ski Marathon här i Tänndalen.
- Ett långpass, 3-4 mil, / vecka
- Ett backintervallpass / vecka
- Minst ett pass skejt, ett pass spinning och två pass styrka / vecka.

2 kommentarer:

  1. Snygg jacka :) Och bra tränat. Sub 7 timmar kommer inte vara någon match!!

    SvaraRadera
  2. Tack Erika!=) Och tack för stödet, vi får väl se... kram!

    SvaraRadera