söndag 9 januari 2011

Länktips

Jag fick rätt på en av mina tippningar i alla fall; Kowalczyk tog hem damklassen i Tour de Ski. Grattis till henne!

Kör lite lättsam bloggning denna söndag med några blandade länktips:

Längd.se är en bra sida om man vill ha koll på svensk längdskidåkning. Resultat, krönikor, repotage...

Skidresultat.se kan man välja istället om man enbart är intresserad av resultat. Resultat från alla tävlingar finns där, och då menar jag alla.

Funbeat har jag ju nyss skrivit om men nu var det ju passande igen. Jag håller där koll på min träning, kollar hur andra tränar och snackar med träningsfolk. Trevligt!

Allt om mat är den receptsida som jag brukar välja i första hand av följande anledningar: stor receptbank, många otroligt fina och inspirerande bilder samt en bra sökfunktion.

Livsmedelsverkets sida betalar vi nog skatt för så den måste man ju utnyttja! Där kan man läsa om näringsinnhåll, få kostråd, läsa nya rön och rapporter. Kul om man är lagd åt det lite nördiga hållet när det gäller mat och kost.

DN:s frågesport är ett bra sett att bli lite mer up-to-date. Igår lärde jag mig till exempel att Terrakottaarmén hittades år 1974 och inget annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar