tisdag 15 februari 2011

Kärlek

Då var det officiellt, offentligjort, fb-printat, you name it; jag är en upptagen kvinna! När det kommer till relationsstatus alltså. Jag känner mig SÅÅ glad, nöjd, lycklig, kär osv, ni fattar...

Igår hjärtansdagen till ära slog vi till på fin 3-rätters på restaurang Solbrännet här i Ramis och jag var tillräckligt finkänslig för att skippa håva upp kameran. Således inga kort på de fina och välsmakande anrättningarna men jag kan berätta vad vi bjöds på i text istället: Till förrätt kantarelltoast med knaprigt sidfläsk-"strössel" (som tom jag åt eftersom den stackars grisen var från bygden), till varmrätt perfekt mediumtillagad renfilé, potatisgrätäng, ungsbakad vitlök och god sås, och avslutningsvis mörk chokladpastej, mjölkchokladglass med pekanöt och vit chokladmousse till efterrätt. Vi drack ett mycket gott rödvin från Kalifornien som jag tyvärr inte kommer ihåg namnet på.

Man skulle ju kunna ha en sämre tillvaro.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar