tisdag 15 februari 2011

Resumé från Orsa

Min och Mathias weekendresa var vekligen jätteskön, med lyckad shoping i Mora, trevligt stugsällskap i Orsa, god och vällagad mat helgen igenom samt en krävande tävling i stålande fint väder. Lite för fint skulle det ju visa sig. Men mina ögon är så gott som helt återställda nu i alla fall. 

Orsa Ski Marathon är en tävling jag verkligen rekommenderar för alla som vill utmana sig själva lite eftersom 1) banan är fin, 2) prepareringen ofta är bra, 3) man bara kör 2 varv, 4) de har fina priser, 5) det är lagom mycket deltagare, 6) man får en bulle när man gått i mål.

Jag körde även förra året, då på tiden 3 h och 7 min. I år gick det på 3 h 5 min. Jag törs nog säga att föret var kärvare och spåren lösare i år, och segrartiden både i dam- och herrklassen var sämre än förra året. Så min slutsats blir att jag nog är liiite bättre i år =) Men att jag med detta resultat skulle lyckas kvala mig in i startled 4 på Vasaloppet känns dock ganska avlägset. Men det återstår att se.

Mathias syster Malin tar kort och hon gjorde det bra! Sen är det ju bara mitt eget fel att jag lyckas göra konstiga miner på alla kort. Men det är väl kanske så jag ser ut när jag anstänger mig, inte mycket att göra.









Vi hann även med lite utförsåkning i Orsa, dessvärre i värsta blåsvädret vilket inte gjorde backarna rättvisa, vi var väl måttligt imponerade..
Syskonen Karlsson



2 kommentarer:

  1. Jag diggar minen på han som ligger precis före dig i bilden där ni är tre ;)

    SvaraRadera
  2. Haha ja men eller hur! Han bakom är inte så pjåkig han heller, ser ut som toker i Snövit..

    SvaraRadera