fredag 4 februari 2011

Premiär x 3

Jag har ju beskrivit förut att lediga dagar och perfekta träningsmöjligheter gjort att jag känner mig lite som ett proffs här uppe i fjällen, och nu har den känslan spätts på ytterligare efter den servicen jag fått senaste dagarna. Den här snygga skidentusiasten på bilden, Jocke (kollega på Topsport i Funäs) slipade mina skidor för nån dag sedan och Mathias (också en snygging) tog sedan på sig att valla dem åt mig. Snällt, tack! Inga repor i belaget nu. Jag ska försöka vara lite mer försiktig med skidorna och inte gå över grusiga vägar med dem till exempel, måste skärpa mig... Nu måste jag åka mycket på dem inför Vasaloppet så belaget hinner bli riktigt snabbt....



Premiär 1: första passet på nyslipade skidorna, och skidorna kändes bra! Visserligen svårutvärderat med tanke på de ca sju centimetrarna nysnö jag pulsade mig igenom största delen av passet. Var är pistmaskinen?

Premiär 2: första turen på transitspåret mellan Ramis och Bruks som äntligen har öppnat. Det har varit stängt tidigare pga svallis. Det var fint!

Premiär 3: Majaöverallt goes spårvärd. Som spårvärd åker man runt i Nordic Ski Center och servar, guidar, är trevlig, säger hej!, hjälper till och påminner folk om att köpa spårkort. Idag mötte jag två personer som jag fick säga hej! till, två personer som hade lite frågor om spåren och till sist en kvinna som hade fått ett sår och som ville ha plåster, men henne kunde jag tyvärr inte hjälpa. Jag får kanske stoppa ner lite förstaförbandsgrejer i vätskebältet hädanefter. Jag och västen lyckades inte fastna på samma bild så jag bjuder på två.


1 kommentar:

  1. Det verkar vara ett liv som passar dig som handsken Maja! Proffs på deltid skulle man kunna säga... Blir lätt sugen på att komma upp!

    SvaraRadera