fredag 4 februari 2011

Matfokus

Bloggen har kretsat mycket kring träning, fjällen och skidor senaste tiden, dags för lite matinfluenser känner jag! Från idag och nån vecka fram kommer mer fokus läggas på mat, bak, kost, råvaror och recept. Exiting!

Imorgon ska jag hem till Elin och baka och laga mat med hennes ugn! Jag börjar nämligen bli lite ungsdesperat. Hon är en hejare på att baka, sysslar med surdeg och sånna fina grejer, där ligger jag lite efter känner jag. Förra veckan fyllde hon år och bjöd på fest och fika:




Elins födelsedagsfirande var en ganska rolig tillställning, vi hann förutom fikat bland annat med att gå igenom principerna för surdeg, göra flätor på Tom, dricka Carpiriña och åka vansinnesfärd i en skrotig gammal Topsportbuss in till Funäs för lite öldrickande. Inget kort från vansinnesfärden tyvärr.

AT, Lisa, Mathias, John, Jossi, Tom och Elin fikar

Surdegsmatning

Flätning

Carpiriña (fast med brun farin och utan is)

Såhär suddiga var vi väl inte Mathias?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar