lördag 19 februari 2011

Tips om tre tjejer och en kille

För flera år sedan när jag bodde i Linköping och då bloggandet blev en fluga så följde jag en hel del matbloggar, varav många nu gått i graven. Idag skulle jag googla ett recept inför kvällens middag och hamnade då på en av mina favoritbloggar som jag glömt bort; Tre tjejer i köket. Vilken nostalgi det var att surfa runt bland deras recept! Det var väldigt kul och lite oväntat att de fortfarande håller på. De bloggar inte bara om matlagning och recept rakt av utan avhandlar ämnen såsom restauranger, trender och inredning bland annat. Tjejerna som driver bloggen ger mig inspiration och mycket tips, de skriver om lyxiga saker på ett alldagligt sätt och omvandlar det mest alldagliga till något spännande. Rekommenderas!

En annan betydligt nyare bekantskap som jag rekommenderar är Pain de Martin, han kan det här med surdeg! Men han har även jättebra nybörjarknep och nybörjarrecept. Är du sugen att börja med surdeg så är den bloggen ett måste!
Brödbloggaren Martin har skrivit en bok också! Den har jag inte läst men jag kanske borde.

På tal om kvällens middag förresten, jag och Mathias ska äta en jättgod enkel kräftsoppa som förvisso är väl mycket halvfabrikat för min smak men som går snabbt och laga och därför passar bra när man kommer hem från jobbet halv sex en lördag. Att kompletera en sådan fusksoppa med hembakat surdegsbröd gör att det hela känns aningens mer ok. Recept och bilder kommer så småningom...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar