tisdag 15 mars 2011

*host host*

Eftersom folk dör som flugor i Japan så tänker jag inte beklaga mig så speciellt mycket över min lilla obetydliga förkylning som jag just nu dras med.

Istället ska jag berätta...

... att jag och Mathias hade en jättebra snabbvisit i Östersund i helgen och storstadsgrabben kunde vid hemfärd konstatera att Östersund faktiskt är en stad och ingen by. Vi insöp Handogsluft, träffade släkt och kompis samt shoppade snabba tights, varma skor, spetsiga trosor och nötter i lösvikt.

... att Fjälltopploppet närmar sig och jag tror jag, trots att jag försöker låta bli, att jag troligtvis kommer vara med och tampas i motionsklassen, det verkar ju faktiskt ganska kul! Det är nog roligt att bara titta också, det är säsongsavslutning och 3/5-mils-SM för eliten. Nån som blir sugen att komma upp och åka/titta?!

... att jag nyss hade personalmöte och fick veta att det långifrån är fullbokat i Ramundberget under påsken. Så är du det minsta obokad och dessutom sugen på lite snö, sol och vackra vidder innan sommaren gör sitt intrång så surfa in här och boka! Jag lovar att bjussa på fina vårreaerbjudanden i min lilla butik =) Är du istället lös och ledig vecka 15 så kom hit och bo på hotellet inkl frukost, lunch, middag och skidpass för 1000 kr/dygnet. DET är ett bra erbjudande om något.

... jag blev inspirerad av debatten som väcktes i det här inlägget och har funderat en del på argumenten fram och åter senaste veckan och dragit ner en del på i första hand mitt glutenintag men även kolhydratintag generellt efter och jag mår bra på det, precis som jag upplevt tidigare. Men det gäller ju mig, jag prackar inte på någon annan utan troligtvis är det individuellt. Vore intressant om min vän hälsopedagogen  Fullkornsfia ville göra ett utlåtande innan jag släpper den här kostfixeringen här på Bloggen, jag ska höra med henne...

... att det är lågsäsong hos oss nu några veckor framöver och jag ska, bara jag blir frisk, försöka göra roliga saker såsom att prova telemark, göra nån topptur med guide, träna mer spinning och styrkepass på Villan1951, åka skate på fjället samt mysa i solen och få en snygg bränna.

... det vore kul om ni läsare kom med förslag på bloggämnen. Om det nått speciellt du vill läsa om, eller om du vill dela med dig av nått, gästblogga eller göra lite reklam för nått (vettigt). Säg till i så fall, jag är inte den som är den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar