torsdag 7 april 2011

Fjälltopp nästa!

Imorgon händer det grejer här uppe, då startar Fjälltopphelgen. Det är säsongsavslutning för eliten, men även vi glada amatörer kan vara med på ett hörn om vi vill/törs. Imorgon är det sprint, på lördag är det Stora Fjälltopploppet och på söndag är det Knallcrossen, störtlopp från kalfjället ner till byn.

Jag ska ju som jag skrivit tidigare köra på lördag och om jag ska vara ärlig så känns det här värre än Vasaloppet pga att 1) det är skejt (=jobbigt), 2) vi ska åka uppför slalombacken (=troligtvis mycket jobbigt, 3) jag känner mig långt ifrån formtoppad (=jobbigt) (har jag nånsin varit formtoppad?) och 4) det ska bli blåsigt och rent allmänt kasst väder (= det VET jag är jobbigt).

Jag behöver bli pepp!

3 kommentarer:

  1. Du behöver inte oroa dig så mycket Maja, innerst inne har du en urkraft som heter duga och när det väl gäller så kommer du köra gärnet och göra bra ifrån dig! Tänk på all träning du lagt ner, all svett, alla tårar och all mjölksyra din kropp fått utstå! Tänk på alla andra som ska vara med och inte alls är lika grundtränade som du är! Du kommer fixa lördagen galant, du är ju världens bästa Maja!! Tagga till lite nu (!!!), sluta tänk negativa tankar som dåligt väder - det finns inga dåliga väder, det vet du väl, och se fram emot söndagens vila ist! DU KAN! DU ÄR SÅ JÄKLA DUKTIG, ta fram lite egoboost nu!

    Så, nu har jag väl taggat igång dig lite? =)
    Puss

    SvaraRadera
  2. Det kommer kännas lika skönt som Vasaloppet när du är i mål iaf, om det nu inte kommer känns ännu bättre :)

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket för alla taggande ord, de hjälpte nog!! puss på er!

    SvaraRadera