tisdag 19 april 2011

Hur gick det?!

Skidsäsongen 10/11 lider mot slitt slut och det är dags att sammanfatta!

Inför säsongen hade jag som mål att kunna köra fler lite hårdare pass, köra lite fler långdistanspass, träna varierat, öka träningsmängden med nån timme i veckan, köra ett långpass i veckan, ett intervallpass i veckan, samt minst ett pass skejt, ett pass spinning och två pass styrka per vecka.

Hur gick det?!

Skidtimmar: 89 (76)
Skiddagar: 59 (50)
Åkta mil: 103 (87)
Skidpass/vecka i snitt: ca 3 (ca 3)
(09/10 inom parentes)

Träningstimmar/vecka i snitt: 6,2 timmar, vilket är ca en timmes förbättring jämfört med förra året.
Hårdare pass: Svårt att utvärdera, men i och med att jag blivit en mer erfaren skidåkare och förbättrat min teknik något så känner jag att jag kan ta i mer, så jag bedömer målet vara uppnått!

Långdistanspass, 1/vecka: Minst ett 20km-pass blev det per vecka, men om man enbart räknar passen som var 30 km eller längre så missades det några veckor, tyvärr.

Variation (klassisk skidåkning, skejt, spinning och styrka varje vecka): Uppnått!

Intervallpass: Har inte blivit en gång i veckan men några har jag i alla fall hunnit med! Inte godkänt..

Seedinglopp: Jag hann med två; Nordic Ski Marathon och Orsa Ski Marathon. Det ena värre än det andra (snöstorm, snöblindhet) men jag är nöjd med resultaten! Jag lyckades ju dock inte seeda mig till led 4 i Vasaloppet men det får jag ta nästa år...

Vasaloppet: Målet var att åka under 7 h och eftersom jag åkte på 6.29 så får jag vara nöjd!

Sammanfattningsvis så ger jag mig själv godkänt! =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar