söndag 28 november 2010

Heja heja tågen!

Tåg, Sj och tågtrafiken är verkligen hett stoff i Sverige, det är få som inte har en åsikt tror jag. Förra vintern var ju extrem... I helgen fick jag erfara detta men jag kan inte enbart skylla på SJ; både godstågen, Tågkompaniet och SJ hade sin beskärda del i det hela... SJ har bättrat på sin resegaranti inför denna vinter men jag undrar vem som blir den lycklige och får ersätta mig.

Alla förutsättningar fanns för att det skulle bli en bra resa - något att dricka, något att läsa, någon att ringa och raggsockor!

Efter någon mil första stoppet på ca en timme: godståg som fastnat i backe

Första gratiskaffet, som kompensation

Nytt tåg och nya möjligheter - då sker andra stoppet pga växelproblem på nästa godståg. Andra gratiskaffet. 

Fast på ett tåg bli middagen inte mycket bättre än såhär. Medan jag mumsade e-ämnen hann vi med ett tredje stopp - problem med loket denna gång, ca 30 minuter. 

Slutade med taxi Sundsvall-Östersund, något Tågkompaniet får betala dyrt för. Närmare bestämt 3588 kr.
Drygt två timmar försenad, men sprillans ny bil och trevlig chaufför är ju alltid nått!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar