tisdag 29 mars 2011

Konsten att hålla i

Säsongen rullar på och snart är det april, vilket torde innebära lite mer rusch på jobbet i och med att Topsport-REAn startar, lite mer sol och varmgrader, lite mer ljus och lite, lite längtan till barmark, cykling och löpning...? Nja, inte ännu kanske, men jag skulle ljuga om jag sa att det alltid känns jätteangeläget att hålla i skidåkningen såhär års.

För er som känner ett behov av en Majaöveralltboost efter en tid med lite dålig blogguppdatering kommer några notiser från mitt liv i "visste du att?.."-format.

Visste du att...

... jag sedan Vasaloppet mer och mer har övergett de klassiska skidorna till förmån för skatedito, spinning och styrketräning, detta på grund av:
 - att Fjälltopploppet om 1,5 vecka går i fri stil. Då ska vi åka upp för en slalombacke, heja heja!
- en bristfällig motivation till att ställa mig och valla, och i värsta fall behöva valla klister
- att det för några dagar förra veckan var bara vägar här och jag kände cykeljävulen i mig (visste inte att jag hade nån) vakna. Vätternrundan nästa liksom.

... jag är på gång att köpa en räsercykel! När man får ett fint pris är det svårt att inte nappa! Dessvärre kommer jag nog inte få den hit upp utan den kanske väntar på mig i Göteborg så småning om om jag har tur. Det blir antingen denna Scott-cykel eller en Crescent från förra året, vi får se...

Scott Contessa Speedster 35

... jag letar jobb och har sökt, mailat och ringt potentiella jobb ganska frekvent senaste tiden. Inget klart men kontentan hitintills verkar vara att det blir Göteborg till sommaren! Ursäkta om det här kommer som en chock för dig som läser, jag har inte hunnit sprida nyheten mellan fyra ögon till så många ännu....

... jag såg en film igår som var alldeles för avancerad och som jag därför inte rekommenderar, Inception. Nej, jag får släppa lite på nivån framöver. Trots mitt stora ointresse för film inser jag att det finns en gräns för hur lite film som är ok att se, därför har jag gjort en lista med vad som bör betas av, där finns bland annat The social network, I rymden finns inga känslor, True grit och Black swan. Fler tips undanbedes.

... jag är riktigt, riktigt kär och ganska övertygad om att det kommer hålla i sig.

... jag har tränat fem pass på tre dagar och därför planerar för en välförtjänt vilodag imorgon.

... nästa gång jag lagar mat ska jag bjuda Mathias på en ny fiskrätt, med champinjonkräm. Champinjonkräm låter helt klart suspekt men jag har aldrig provat det och blev därför lite nyfiken.... Någon som har testat?

... jag nu ska sluta skriva här eftersom det är dags att byta datorn mot mat och TV. Det bjuds på Kräftpasta a la Mathias och fotboll Sverige-Moldavien. 1-0 just nu, heja Sverige!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar